close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדוע חשוב להשקיע בתכנון מטבחים?

מערכת שורשכ סיוון, תשעח03/06/2018

בעדות על חשיבות המטבח- התכנון המושכל והמוקפד של המטבח, דגש על עיצובו ויותר מכל- תפיסתו כמתחם מרכזי בבית

תגיות:
צילום: יח"צ האתר
צעירים רבים (אתם מוזמנים לשאול אותם- הם שיעידו, הם שיגידו) מייחסים משקל רב וחשיבות רבה למטבח הבית שאותו הם מתכננים. ביטוי לכך הם התכנון המושכל והמוקפד של המטבח, דגש על עיצובו ויותר מכל- תפיסתו כמתחם מרכזי בביתם.

אורח החיים המודרני משנה הרגלים ישנים ויוצר הרגלים חדשים. מגבלות ואילוצים מזה (שעות עבודה ארוכות, החובה או הרצון לעבוד מהבית) ואפשרויות מזה ( משכורת נאה המאפשרת לבנות בית חלומות או לשדרג בית קיים ולהפוך בו כל מתחם בבית לאזור נוחות ופינוק) הם הגורמים למהפכה המתחוללת בנושא מטבחים.

מראה מטבח עשוי לשקף את אורח החיים של בני הבית. זו הסיבה לכך שקיימת כיום נטייה לחבר בין המטבח לסלון ולהפוך אותם לחלק אחד שבו שני החלקים "מתכתבים" ביניהם- בעיצוב, באווירה, במרחב, באביזרי הנוחות שבהם.

מטבחים בכלל ומטבחים חכמים בפרט, שניתן להפעיל את מכשירי החשמל ואת התריסים שבהם באמצעות שלט רחוק, מייתרים את הצורך להימצא בו פיזית כדי לבצע את הפעולות באופן ידני במלוא מובן המלה; אין עוד הכרח להימצא במטבח כדי לפקח על תנור החשמל או על המדיח. ניתן לשלוט על מידת ההצללה של התריסים, להאיר את המטבח או להצל אותו. ניתן לשלב בו תאורה מגוונת וייחודית לכל חלק בו, לדוגמה: כאשר מייחדים חלק מהמטבח לסביבת עבודה (עם מחשב נייד) ניתן להתקין תאורה שתמקד את אלומת האור על המחשב וסביבתו.

מטבח כאזור בילוי ונוחות
זוגות צעירים שאוהבים לבלות בבית ולארח בו מתכננים חלק מהמטבח שיהיה בצורה של בר, עם דלפק ועם כיסאות גבוהים. כך מארחים. על הבר יכולים, כמובן, להניח כוסות בירה או קפה בסוף היום, להתענג על השקט. כאשר באים הביתה כולם רוצים נוחות ושקט. ככל שהמטבח מרווח יותר, מנגיש ומזמן אפשרויות לאכול, לבלות ולעבוד בו, כך, בהתאמה, גוברת חשיבותו.

סוף מעשה במחשב תחילה
תכנון בעזרת מחשב, תכנון בתלת ממד, מאפשר לתכנן את הבית בכלל ואת המטבח בפרט באופן מיטבי. ניתן לשחק עם הגדלים, עם הצבעים, עם הציוד, עם האביזרים. ניתן לתכנן אותו כדי שהשימוש בו יהיה נוח, ארגונומי, כזה שלא יחייב להיעמד על קצות האצבעות כדי להוריד כוס או להתכופף עד לרצפה כדי להוציא קיסם ממגירה תחתונה. בעזרת המחשב ניתן גם להדגים ולהמחיש את עיצוב הבית.

על מנת למקסם את הפוטנציאל הגלום במטבח, רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום מטבחים, מתכננים, יצרנים, מתקינים ומעצבים, הן כדי לנצל באופן מיטבי את התקציב אותו אתם מייעדים למטבח והן כדי להתוודע מבעוד מועד למכלול האפשרויות להפוך את המטבח לחלק חשוב ומרכזי בבית, מועשר בגופי תאורה מסוגננים, בחומרים איכותיים, בטקסטורות ובמרקמים עשירים ומגוונים, ובעיקר- מטבח שלא יחייב אתכם לתחזוקה שתגזול מכם זמן, אנרגיה ו...כסף.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה